Decreto 83/2023 que modifica el Decreto 174/2002 retribuciones del PDI laboral

7 junio 2023

Desde CCOO os informamos que ayer 06-06-2023 salió publicado el Decreto 83/2023 de 2 de junio, por el que se modifica el Decreto 174/2002, sobre régimen y retribuciones del personal docente e investigador contratado laboral de las universidades públicas valencianas y sobre retribuciones adicionales del profesorado universitario.

El Decreto recoge:

• La revisión de las retribuciones del PDI laboral, que incluye mejoras retributivas para aquellas figuras de profesorado peor retribuidas.
  • Las adaptaciones a la nueva Ley Orgánica 2/2023 del Sistema Universitario LOSU, incorporando en el Anexo punto Uno las nuevas modalidades de profesorado permanente laboral, profesorado distinguido y profesorado sustituto.
  • La Disposición Final Única establece que los efectos económicos derivados del Decreto se desplegarán desde el 1 de enero de 2023, para lo que la Generalitat va a transferir a las universidades la dotación necesaria para hacer efectivo su abono.
  • El reconocimiento de la antigüedad del profesorado asociado Anexo punto Diecisiete, que se abonarán a partir de la entrada en vigor de este Decreto 07-06-2023.

Pincha aquí para ver el Decreto 83/2023

Queda pendiente de revisión y firma definitiva el Convenio Colectivo del personal laboral de las universidades públicas valencianas, documento imprescindible para proteger los derechos de este colectivo.

Des de CCOO us informem que  06-06-2023 ha eixit publicat el Decret 83/2023 de 2 de juny, pel qual es modifica el Decret 174/2002, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari.

El Decret recull:

• La revisió de les retribucions del PDI laboral, que inclou millores retributives per a aquelles figures de professorat pitjor retribuïdes.
  • Les adaptacions a la nova Llei orgànica 2/2023 del Sistema Universitari LOSU, incorporant en l’Annex punt Un les noves modalitats de professorat permanent laboral, professorat distingit i professorat substitut.
  • La Disposició Final Única estableix que els efectes econòmics derivats del Decret es desplegaran des de l’1 de gener de 2023, per al que la Generalitat transferirà a les universitats la dotació necessària per a fer efectiu el seu abonament.
  • El reconeixement de l’antiguitat del professorat associat Annex punt Dèsset, que s’abonaran a partir de l’entrada en vigor d’aquest Decret 07-06-2023.

Punxa ací per a veure el Decret 83/2023

Queda pendent de revisió i signatura definitiva el Conveni Col·lectiu del personal laboral de les universitats públiques valencianes, document imprescindible per a protegir els drets d’aquest col·lectiu.